Kaip dažnai savo darbe girdi, kad smulkmenos nėra svarbios, nes vis tiek niekas į jas nekreipia dėmesio?
- Niekam nėra svarbu, kad logotipas būtų tobulai sucentruotas…
- Niekas vis tiek neskaito aprašymų…
- Kam rūpi eilučių ar pastraipų ilgiai landing page’o tekstuose?..
- Nu tikrai niekas nepastebės, kad kad šita nuotrauka ne tokia graži!..
Ir panašiai, ir taip toliau.
Kaip jautiesi, kai išgirsti tokį pasakymą? O gal patys esi tas klientas, paslaugų teikėjams aiškinantis, kad viena ar kita smulkmena – nesvarbi, tad galima praleisti?

O kaip mes vertiname žmones, su kuriais tik ką susipažinome?
Įsivaizduok, kad atėjai į pokalbį su specialistu. Specialistas tikrai patyręs, viską žino, išmano, i visus klausimus atsako. Bet pokalbių turi ne vieną, specialistą renkiesi iš keleto kandidatų.
- Bet va – vieno specialisto batai buvo nešvarūs ar dėmė ant palaidinės viso pokalbio metu blaškė tavo dėmesį.
- Kito specialisto balsas buvo toks nemalonus, kad pasibaigus pokalbiui tau dar kurį laiką lengvai cypė ausyse.
- Nuo trečio dvokė tabaku.
- Su ketvirtu tiesiog niekaip rišliai kalbos užmegzti nesigavo…
Visa tai – smulkmenos. Jos su specialisto darbu neturi nieko bendro. Bet visgi, kai kompetencijos vienodos, algos jie taip prašo panašios, lemiantis veiksnys bus tas, su kuriuo bendrauti labiausiai patiko.
O net jei ir kompetencijos skyrėsi ar algos didesnės paprašė – tai, kad su specialistu tau patiko ir buvo malonu bendrauti, jau didelis pliusas ir tu veikiausiai vis tiek jį bent jau apsvarstysi pozicijai užimti.
Panašiai yra su visais mūsų ryšiais – draugai, kolegos, su kuriais pabendraujame ir už darbo ribų, kaimynai, su kuriais ne tik pasisveikiname, bet ir kaip sekasi paklausiame – visi jie grįsti detalėmis, kurios nulemia, ar mes norime su tuo žmogumi bendrauti, ar ne.
Versle – kaip ir bendravime
Tad kodėl tuomet kalbėdami apie verslo ar įvaizdžio kūrimo sprendimus tas detales nurašome? Kodėl sakome, kad jos niekam nesvarbios ir vis tiek niekas nekreips į jas dėmesio?
Tai tavo įvaizdis. Viskas jame yra svarbu – kiekviena detalė, kiekvieno sakinio ilgio, kiekvienos nuotraukos ryškumas, kiekviena linija logotipe.
Tai YRA svarbu ir klientai į tai KREIPIA dėmesį! Tai, kaip išdėliotos pastraipos, kokie pasirinkti eilučių ilgiai bei kaip jie dera su bendru landin page’o dizainu – svarbu. Tai, kokios spalvos pasirinktos logotipui – svarbu. Akylesnis klientas tikrai pastebės, ar tai jau 5 kartus per tris savaites matytas nemokamo logotipo šablonas, ar kažkieno būtent šitam prekės ženklui kurtas įvaizdis.
Kaip ir prieš verslo susitikimą nusivalai batus ir išsilygini marškinius, taip ir tavo svetainė turi būti kruopščiai paruošta sudaryti kuo geresnį pirmą įvaizdį užėjusiam pirkėjui.
Bet gal visgi tai nėra svarbu?..
Iš darbo realijų, kur ne visada viskas taip tobula ir paprasta, kaip teoriškai aiškinant apie tai, kad visos detalės turi būti būti tobulos: dar šį rytą vienai klientei sakiau, kad nesvarbu, jog nuotrauka nėra pati gražiausia, vis tiek naudosime ją.
Ir tai nebuvo dėl to, kad tingime daryti kitą nuotrauką tad ai – sueis ir šita. Ne. Tai buvo sąmoningas sprendimas, nes pasirinktoje nuotraukoje yra daugybė detalių, kurios tuo konkrečiu atveju reikalingos ištransliuoti žinutę. Tai akimirka, kurios tiesiog antrą kartą neužfiksuosi. O alternatyva – nuobodi ir momentaliai pamirštama.
Tad kartais išties tenka pasakyti, kad viena ar kita detalė nėra svarbu. Tai gali būti panaši situacija į mano minėtą. Gali terminai deginti pasturgalius ir tekti atsirinkti, kuriuos darbus padaryti pirmiausia, o ką bus galima pataisyti ir šiek tiek vėliau. Gali būti daugybė priežasčių, kodėl buvo priimtas vienoks ar kitoks sprendimas.
Bet tai niekada negali negali būti iš tingėjimo padaryti geriau.