Verslios pelėdos

Straipsniai

Austėja Matusaitė: <i>„Geriausia reklama – kokybiškai atliktas darbas”</i>

Jurgita Raudonytė (Pelėda)

Dar nuo studijų laikų esu įsimylėjusi NKDT – puikūs spektakliai, puikūs aktoriai, išskirtinės erdvės (spektaklio žiūrėjimas ilgojoje salėje – jau vien tai yra patirtis!)…

O pastaruoju metu į teatrą grįžtu ne tik į puikius spektaklius, tačiau ir dėl Teatro Fabriko veiklos.

Viename iš Teatro Fabriko renginių praėjusią savaitę ir susipažinau su puikia viešųjų ryšių specialiste bei laisvai samdoma projektų vadove Austėja Matusaite. 

Kaip Austėja, studijų metais mokiusis būti socialine darbuotoja, tapo viešųjų ryšių specialiste – labai įdomi ir įkvepianti istorija, tačiau ją galbūt papasakosime kitą kartą. O dabar pakalbėkime kas svarbu visiems, siekiantiems didesnio klientų dėmesio ir daugiau pardavimų – viešuosius ryšius!

Gal gali apibrėžti, kas tai yra viešieji ryšiai ir kokias svarbiausias sąvokas reikėtų žinoti, prieš pradedant išsamiau apie juos kalbėti?

Viešieji ryšiai – veiksmai, kuriais subjektas skleidžia informaciją ir siekia suformuoti tikslinių grupių požiūrį į save. Jie turi ne vieną apibrėžimą, tačiau esmė – ta pati. Ryšiai su visuomene yra svarbūs organizacijos patikimumo, įvaizdžio kūrimui bei palaikymui. Būtent nuo to, kaip organizacija komunikuos su jai svarbiais adresatais, priklausys jos reputacija.

Viešųjų ryšių filosofija yra paprasta – reikia gauti visuomenės pritarimą ir palaikymą. Tuomet daug lengviau sėkmingai siekti organizacijos tikslų. Pasitelkus viešuosius ryšius visuomenė supažindinama su pokyčiais ir prie jų pripratinama. Jų pagalba įgyjamas organizacijos pavidalas.

Iš tavo patirties – kokie viešųjų ryšių veiksmai labiausiai pasiteisina ir į ką reiktų investuoti pirmiausia?

Viešieji ryšiai susideda iš planuojamos komunikacijos formų – išorinių ir vidinių tarp komunikuojančio subjekto ir jo auditorijos, siekiant konkrečių tikslų. Todėl esminis patarimas – strategija. Tik jos pagalba galima pasiekti siekiamų rezultatų. Be to, bendro rodiklio nėra – veiksmų planas kuriamas įsigilinus į produkto ar paslaugos ypatumus, savybes, biudžetą.

Gal galėtum išskirti, kas yra svarbiausia kuriant komunikacijos strategiją ir kokias klaidas dažniausiai daro nepatyrę specialistai?

Pirmiausia, mano nuomone, svarbu suprasti ir įvertinti, ką šia viešinimo kampanija norite pasiekti. Ar tai skirta prekinio ženklo žinomumui didinti, produkto ar paslaugos pardavimų skatinimui ar nuomonės formavimui. Taip pat, kaip vertinsite rezultatą – kokiais rodikliais jis bus skaičiuojamas: ar publikacijų spaudoje skaičiumi, ar svetainės lankomumu ir kita. Be to, labai svarbus uždavinys – biudžeto planavimas. Viena dažniausiai daromų klaidų – netinkamas pinigų panaudojimas. Taip nutinka, dėl paprasčiausio neišmanymo ar vadovavimosi tik asmenine nuomone.

Savarankiškai dirbantys asmenys dažniausiai neturi tokių resursų investicijoms, kaip vidutinio dydžio ar didelės įmonės. Kokių patarimų galėtum duoti norintiems populiarinti savo prekės ženklą minimaliais kaštais?

Mano nuomone, geriausia reklama – kokybiškai, laiku ir kruopščiai atliktas darbas. Tai ir turėtų būti Jūsų pavyzdys. Sėkmingų projektų portfolio ir atneš bene didžiausią naudą. Tiesa, rekomenduočiau paslaugas reklamuoti socialiniuose tinkluose. Jei turite galimybę – susikurkite svetainę.

Kaip manai – ar smulkiam verslui užtenka tik komunikacijos, mokamų reklamų Facebook tinkle, ar visgi reiktų pasirūpinti pranešimais spaudai bei kitais viešinimo kanalais?

Būtinai, jei tik tam galite skirti lėšų. Viešinimo būdu didžiosios įmonės ir susirenka savo klientūrą. Suplanavę viešinimo kampaniją, smulkiojo verslo atstovai, gali tapti žinomi, kaip ir kiti dideli prekiniai ženklai. Be to, pakils jų svetainės lankomumas, padidės pardavimai.

Dažnai girdžiu žmones sakant, kad jų verslui nereikalingi socialiniai tinklai, nes turi tinklapį arba atvirkščiai – nereikalingas tinklapis, nes viską galima padaryti ir socialiniuose tinkluose. Kokia tavo nuomonė apie tai?

Socialiniai tinklai yra privalomi. Jei norite būti žinomi, Facebook paskyra yra būtina. Žinoma, viskas priklauso nuo paslaugos ir produkto. Jei neturite „skanaus“ turinio, Facebook paskyra gali būti tik informacinė ir naujienas ten galite kelti kartą į savaitę. Beje, Facebooke pasieksite visai kitą auditoriją nei, tarkime, svetainėje ar Google.

Kaip vertini naujienų talpinimą BNS, ELTA ir panašias platformas?

BNS, ELTA platformos naudingos stambioms įmonėms, kurių naujienų srautas labai didelis. Tačiau, tikiu, jog geresnis rezultatas pasiekiamas, kuomet naujienų platinimo darbas patikimas profesionalui ar viešųjų ryšių specialistui.

Vis dėlto,  vietoj abonentinio mokesčio,  (kuris siekia nuo keliasdešimties iki kelių šimtų eurų), ypač mažesnėse platformose, sumokėkite profesionalui, viešųjų ryšių specialistui, kuris Jūsų norimą pranešimą ir išplatins už sutartą mokestį. Jis bus mažesnis, tačiau pasiektas rezultatas, pranoks lūkesčius.

Ar skiriasi produkto ir paslaugos viešinimo kampanijos?

Taip ir ne. Svarbu išgryninti norimą rezultatą, ko siekiama šia viešinimo kampanija. Tačiau priemonės, tokios kaip pranešimas žiniasklaidai, dalyvavimas televizijos ir radijo laidose – nesiskiria.

Kokias klaidas dažniausiai pastebi nekokybiškai organizuotose viešųjų ryšių kampanijose?

Viena dažniausiai pastebimų klaidų – tikslo neturėjimas. Dažnas klientas viešinimu užsiima pats: neturėdamas jokio tikslaus plano, strategijos. Veiksmai atliekami ne periodiškai, pasitelkiant tik savo asmeninius nusistatymus, neatlikus, tarkime, rinkos tyrimo. Tiesa, dažnai pastebiu ir permokėtus pinigus. Daugelis dėl nežinojimo moka kur kas daugiau nei turėtų. Nežino galimybių, kaip žiniasklaidą pasiekti nemokamu būdu. Beje, samdyto specialisto alga, dažniausiai būna mažesnė nei įsivaizduojama. Sumokėdami jam, greičiausiai, ne tik neturėsite nuostolių, bet ir sutaupysite pinigų. Pavyzdžiui, pirkdami plotą  viename naujienų portale sumokėsite apie 1 000 Eur. Užsisakę tokią paslaugą iš viešųjų ryšių specialisto, keliuose naujienų portaluose atsirasite už kelis šimtus eurų.

Ir pabaigai – gal galėtum pateikti įdomesnių, įsimintinesnių kampanijų pavyzdžių?

Viešinimo kampanijų per šešerius metus įgyvendinau labai daug. Nuo sporto klubų iki automobilių verslo ar kripto valiutos. Tačiau vienos įdomiausių man tos, kurios reikalauja naujų žinių, greito mąstymo. Vienos ar kelių išskirti tikrai negalėčiau. Galbūt, šių metų rugsėjį vykusi opera „Vilniaus Kronikos“. Tai projektas, prie kurio prisidėjo jo ekscelencija Valdas Adamkus, premjera vyko LDK Valdovų rūmų kieme, o renginio dalyviais tapo Nacionalinio operos ir baleto teatro aktoriai bei Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras.

Dėkojame Austėjai už pokalbį!

Kilo papildomų klausimų? Gali juos užduoti tiesiogiai pašnekovei jos FB ir Linkedin paskyrose!

 

Tags:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

lt_LTLithuanian