Verslios pelėdos

Straipsniai

<i>Griaunam mitus:</i> Ar egzistuoja tobulas laikas dalintis įrašais Facebook’e?

Jurgita Raudonytė (Pelėda)

Štai dialogas, kuris vienokia arba kitokia forma pasikartoja praktiškai visų mano vedamų paskaitų ir kitų susitikimų metu:

Žmogus iš auditorijos: Kada rekomenduojate dalintis pranešimais Facebooke? Kuriomis valandomis juos geriausiai pamato?

Aš: Žmonės dabar Facebooke praktiškai visą dieną – kreipkite daugiau dėmesio pranešimų kokybei ir bei dažnumui – dėkite tada, kai turite ką pasakyti, tačiau neužmėtykite savo sekėju lavina pranešimų, einančių vienas po kito.

Kitas balsas iš auditorijos: Bet ne visai taip! Geriausia dalintis tarp 11 – 12 val., kai žmonės pietauja! [arba po 17 val., kai žmonės grįžta namo, arba tarp 12 – 13 val., jeigu pasisakęs žmogus tuo metu pietauja, arba bet kuris kitas laikas…]

Aš: Tiesa pasakius, šiuo metu visą dieną vyksta informacijos judėjimas Facebooke, o įrašo matumui informacijos turi ir daugiau veiksnių… [ketinu judėti prie to, kas realiai lemia įrašo matomumą]…

Tas pats balsas iš auditorijos mane nutraukia: Bet aš skaičiau / girdėjau /Petras taip sakė, tai jūs vis tiek labiau per pietus / vakare / kitu laiku, kurį rekomendavo Marytė dalinkitės pranešimais.

Aš: [neketinu ginčytis su savo auditorija, taigi tiesiog leidus pasisakyti balsui iš auditorijos – o praktiškai kiekviena auditoriją turi balsą, visais klausimais viską geriau žinantį – judu link iš tiesų svarbių veiksnių, lemiančių, kokią auditoriją pasieks jūsų pranešimas]

Visgi, o kaip yra iš tiesų? Įvedus į Google paiešką užklausą rezultatų galima gauti įvairių, taigi man nė kiek nuostabos tie balsai nekelia – jie skaito, domisi, būtent todėl, kad domisi, ir mano auditorijoje atsirado. Tačiau skaitant, mokantis ir domintis labai svarbus dalykas yra sugebėti kritiškai vertinti visą gaunamą informaciją ir tos informacijos šaltinius.

Šaltinis, kuriuo lemiantis galima įvardinti, kada geriausia dalintis informacija su savo sekėjais – kiekvieno puslapio įžvalgose (insights) esantis banginukas, iliustruojantis prisijungimų skaičių paros eigoje.

Štai keli man šiuo metu prieinami banginukai*:

Pavadinimas: Pelėdos

Auditorijos dydis: 586 sekėjų

Aktyviausios valandos: 9:00; 12:00; 16:00 ir tarp 21:00 – 22:00

Pelėdų banginis

 

Pavadinimas: Debesyla

Auditorijos dydis: 11 235 sekėjų

Aktyviausios valandos: 9:00; 13:00; 16:00 ir 21:00

Debesylos banginis

 

Pavadinimas: Moteriškumo ir santykių menas

Auditorijos dydis: 519 sekėjų

Aktyviausios valandos: 9:00; 13:00 ir 21:00

Moteriškumo ir santykių meno banginis

 

Pavadinimas: Keliauninga (jau keli metai nejudintas mano projektas, tačiau FB puslapis su galimybe stebėti įžvalgas vis dar yra)

Auditorijos dydis: 398 sekėjų

Aktyviausios valandos: 9:00; 14:00; 17:00 ir 21:00

Keliauningos banginis

 

Pavadinimas: Reklamos Grupė   (kolegoms priklausantis puslapis, su kuriuo asmeniškai nedirbau)

Auditorijos dydis: 1 232 sekėjų

Aktyviausios valandos: 13:00; 17:00;  ir 21:00

Reklamos grupės banginis

 

O nuo ko priklauso, kiek žmonių pamato pranešimą?

Facebookas turi išties sudėtingus algoritmus, kurie nustato, koks bus pranešimo matomumas – kiekvienas patiktukas, komentaras, pasidalinimas ar tiesiog paspaudimas ant nuotraukos, ilgesnis sustojimas ties šiuo pranešimus, didina pranešimo rodomumą. Dėl šios priežasties jūsų naujienų srautas ne surikiuotas pagal įkėlimo datą – naujausi viršuje, seniausi – apačioje. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad ten tvyro lengvas chaosas, o išties – Facebook reaguoja į tai, kaip žmonės reaguoja į jūsų keliamą turinį ir pagal tai nusprendžia, kokia žmonių kiekiui jį rodyti.

Tarkime, įkėliau pranešimą, tačiau iš pradžių jis nesulaukė didelio dėmesio, taigi jį Facebookas parodė viso labo nedideliam kiekiui žmonių. Tačiau kiek vėliau kažkas nusprendė pranešimus pasidalinti ir kažkas, pamatęs pasidalintą žinutę, parašė savo nuomonę, kažkas atsakė, kilo diskusija. Įsitraukus vis naujam žmogui į ją, žinutė atsirasdavo to žmogaus draugų naujienų sraute – taigi, pamatė vis daugiau ir daugiau žmonių. Kažkas dar ja pasidalino, dar keli paspaudė patiktukus… Ir taip, tik kitos dienos rytą, ta žinutė pasiekė jūsų naujienų srautą, kur jūs radote sau naudingą turinį.

Būtent taip vyksta Facebook pranešimo pamatymas, o ne pagal tai, kada jį įkėlėte.

O dabar noriu paklausti jūsų nuomonės – taip pažiūrėjus į šiuos grafikus, ar tarp 9:00 ir 21:00 lankytojų srauto bangavimai išties tokie dideli, kad būtų verta sukti dėl to galvą ir kelti diskusijas? O gal išties geriau susikoncentruoti į išties kokybišką turinį?

Beje, o koks tavo administruojamo puslapio banginukas ir kokias valandas jis rodo? Pasidalink komentaruose!

__________

* Prieinami, nes šiuos puslapius arba pati administruoju,  arba prisidedu kuriamu turiniu, arba rengiu ataskaitas apie jų efektyvumą ir todėl matau viską, kas dedasi puslapio gelmėse realiu laiku. Buvo gautas visų šių puslapių savininkų sutikimas dalintis šia informacija.

Taip pat gali būti įdomu: 

Kaip sukurti efektyvų Facebook puslapį. Pirmi žingsniai.

Facebook įžvalgos – kas tai?

Comments

  1. Nesu specialistas, bet mano feed’as atrodo visiškai nepriklauso nuo postinimo laiko. Labai dažnai pamatau prieš 10 val papostintus dalykus, o tik žemiau pascrolinęs matau šviežius įrašus (kartais net tų pačių autorių).
    Manau algoritmas paskaičiuojantis ką matysiu yra gerokai sudėtingas ir postinimo laikas tėra dalis sverto sprendžiančio pamatysiu aš postą ar ne.

    1. Būtent!
      Matomumui daugiausia įtakos turi tai, kaip aktyviai vartojai reaguoja į turinį – kuo daugiau patiktukų, paisdalinimų ir panašiai – tuo pranešimas bus ilgesnį laiką ir aukštesnėse pozicijose matomas!
      Štai kodėl pimiausia reikia investuoti į turinį ir pažinti savo auditoriją, o jau tik tada – žiūrėti, kada geriau apsimoka postinti 🙂

Komentuoti: Eligijus Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

lt_LTLithuanian