Verslios pelėdos

Info bankas

Instagram – kuriame patrauklų turinį

Rimantė Paulauskaitė

Kaip jau minėjome anksčiau paskelbtame Facebook poste, kad pirmas Instagram į akis krentantis dalykas yra vaizdas. Nors Instagramas turi tiesioginės transliacijos (en. live), vaizdo įrašų skelbimo galimybę, pirminė ir pagrindinė jo paskirtis – dalinimasis nuotraukomis.

Nebūtina pradėti nuo nulio, jei jau turite susikūrę Instagrame verslo anketą ir ją pildote – esamą turinį visada galima pagerinti įgijus naujų žinių. Būtent toks yra šio straipsnio tikslas – padėti sužinoti daugiau apie turinio kūrimą Instagramui, kad jis trauktų ir išlaikytų dėmesį ilgam.

Instagram feed

Įžanginiame straipsnyje buvo užsiminta, koks konkretus turi būti aprašymas, rodomas iškart po profilio nuotraukos. Pagal jį profilio lankytojas sužino svarbiausią informaciją: kas esate, kokias siūlote paslaugas ar prekes parduodate, kaip su jumis susisiekti. Visa kas yra paslinkus žemyn, iškart po susiekimo mygtuku, feed‘as – jūsų įkeltas turinys, pateikiamas naujienų srautui Instagrame ir liekantis visiems matomoje galerijoje.

Pelėdų Instagramo feed’as
Later.com Instagram profesionalų feed’as

Kai manęs klausia, kaip dažnai jį reiktų pildyti, optimalus rėžimas būtų kas 2-3 dienas. Taip turėsite laiko idėjai, jos įgyvendinimui pasirinktu vaizdo formatu (pvz.: nuotraukos padarymui ir jos sutvarkymui, video nufilmavimui) ir teksto po juo sukūrimui. Vengtina naudoti stock nuotraukas, dažnai jos būna jau matytos kitose anketose, tad susidomėjimo sulaukia mažai. Geriau stengtis daryti kuo daugiau nuotraukų bei video įrašų patiems ir kartu įgyti nuotraukų redagavimo Instagramui pagrindus arba samdyti fotografą, tais atvejais, kai reikia itin kokybiškų nuotraukų. Taip ilgainiui suformuosite nuosavo turinio banką, kuriuo galėsite laisvai naudotis.

Žinoma, jei Instagram yra ta platforma, kuri jums asmeniškai patinka, norite jai skirti daugiau dėmesio, kasdienis turinio kėlimas gali būti puikus būdas didinti sekėjų skaičių ir jų įsitraukimą truputi greičiau. Visgi reikia gerai apsvarstyti, ar sugebėsite palaikyti tokį turinio kūrimo ir kėlimo pastovumą. Tikrai geriau yra rečiau keliamas turinys, nei atakuoti sekėjus kasdien, o po to dingti porai savaičių – taip tik parodysite nenuoseklumą ir mažinsite turinio pasiekiamumą.

Skelbimo už Instagram ribų galimybės

Patartina taip pat susilaikyti nuo spontaniško anketos pildymo, kol neturite suformuotos vientisos stilistikos ar bent įsivaizdavimo kaip turėtų bendrai viskas atrodyti, kitaip feed‘as atrodys netvarkingas, o neapgalvoti įrašai gali sumažinti susidomėjimą ir sekėjų skaičių. Šiuo atveju padeda turinio feed‘ui parengimas iš anksto ir skelbimo strategijos turėjimas. Pradžioje gali būti sudėtinga viską perprasti, tad galima laikinai nusisamdyti turinio kūrimo specialistą, kuris padės sėkmingai žengti pirmuosius žingsnius, suteiks vertingų patarimų konkrečiu atveju.

Instagramo feed‘ui skirtu turiniu labai lengva pasidalinti Facebook puslapyje, su kuriuo yra susieta verslo anketa. Užtenka tik vieno mygtuko paspaudimo prieš paskelbiant naują įrašą. Idealu, jei stilistiškai tiek Instagram feed‘as, tiek Facebook puslapio vizualus turinys dera tarpusavyje.

Instagram story

Instagramo story (lt. istorija) kitaip nei feed‘e galima skelbti mažiau apgalvotą ir ne tokį vizualiai patrauklų turinį, nesijaudinant, kad bus sugadinta vientisa anketos stilistika. Būtent momentiniams pasirodymams Instagramas virš feed‘o pridėjo story. Tai jokių būdu nereiškia, kad skelbti tiks bet kas, bet mažiau reiks sukti galvą ar būsimas įrašas tiks prie anksčiau skelbtų. Juolab, istorijos savo svarba ima lenkti feed‘o turinį dėl itin patogaus ir greito būdo peržiūrėt, kas naujo atsirado naujienų sraute.

Aktyvios Instagram istorijos

Viena Instagram istorija nuo paskelbimo rodoma 24 valandas ir yra matoma ne tik sekėjams, po to dingsta ir tik jūs galite matyti išsaugota archyvuose. Galima išryškinti (en. highlights) pasirinktas istorijas ir sudėti tarsi į rinkinius taip leidžiant jas peržiūrėti kitiems neribotą kiekį kartų.Kitų istorijų sraute vienai istorijai skiriama 15 sekundžių. Nesvarbu ar tai būtų nuotrauka ar vaizdo įrašas (išskyrus live įrašus). Be to galima bet kada istoriją paslinkt į kairę ir pereiti prie kitos anketos istorijų, taigi patraukti dėmesiui lieka mažiau nei 5 sekundės. Gera žinia, kad per parą galite paskelbti net 100 istorijų, nors taip persistengti tikrai neverta. Optimalus istorijų skaičius svyruoja nuo 2 iki 20. Vis dėlto tiek istorijų skaičius, tiek jų skelbimo dažnumas yra labai individualus. Reikia stebėti, kiek kiekviena istorija sulaukia peržiūrų ir pagal tai didinti ar mažinti jų skaičių.

Jog palengvintų nuotraukų, vaizdo įrašų redagavimo istorijoms procesą, Instagramas suteikia galimybę sukurti vizualiai patrauklų teksto įrašą, uždėti išraiškingus filtrus ant nuotraukos, naudotis lipdukais ir kitais grafiniais elementais. Galima net piešti, sukuriant originalų papildymą jūsų istorijai. Viskas priklauso nuo anketos turėtojo kūrybiškumo.

Instagram story taip pat gali tapti puikiu būdu sužinoti, ką mano sekėjai – rengiant apklausas (en. poll) ar prašant pasirinkti tarp dvejų variantų. Dėl prieš kelias dienas pristatytos naujovės – tiesioginės užklausos, matęs istoriją sekėjas gali patogiau (sukurtas tam specialus laukelis) paklausti bet ko. Per klausimus – atsakymus gauta informacija gali tapti neįkainojama, kuriant dar geresnį turinį tikslinei auditorijai ir padėti padidinti per užmegzta su ja ryšį.

Istorijos gali padėti didinti anketos matomumą bei pasiekiamumą. Su haštagais (pvz.: #versliospeledos) ir nuorodomis į anketą (pvz.: @versliospeledos) matomais istorijoje. Kaip veikia haštagai, nuorodos ir daugiau apie sekėjus (en. followers) – kitame straipsnyje.

Geriausių rezultatų pasieksite kurdami kokybišką turinį tiek ilgalaikiui feed’ui, tiek momentinėms istorijoms – jie papildo vienas kitą ir atkreipia dėmesį į anketą. To mes ir siekiame – būti pastebėtais Instagrame, o žinomumą panaudoti tikslinei auditorijai didinti, prekių ir paslaugų jai pardavimams. Kurdami patrauklų turinį reguliariai tai pasiekti bus lengviau.

Rimantė, Pelėdų Instagram ekspertė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

lt_LTLithuanian