Po pirmo teksto apie Facebook puslapio sukūrimą klausiau, ko norite toliau.
Atsakymas buvo vienas – REKLAMA! Jūs visi, įskaitant ir tave, vienbalsiai sakėte, kad norite sužinoti, kaip veikia mokama Facebook reklama bei kokiais būdais gauti geriausių rezultatų.
Tačiau tam, kad suprastum, kaip veikia reklama, ar ji veiksminga bei į ką kreipti dėmesį prieš ją paleidžiant ir vėliau, reikia suprasti, kaip veikia Facebook statistika. Būtent čia slepiasi tavo auditorija, įžvalgos apie ją ir labai daug suflerių apie tai, kokią, kam ir kada reklama siūlyti.
Jeigu iki šiol Facebook naudojote tik asmeninėms reikmėms ir su verslui skirta paskyra dar nesate susidūrę, rekomenduoju pirma perskaityti tekstą, apie puslapio sukūrimą – jame paaiškinu kai kurias šiame tekste naudojamas sąvokas bei niuansus.
Įžvalgos – kas tai ir kur ieškoti?
Jeigu naudi lietuvišką FB versiją, tave dabar dominanti dalis FB puslapyje vadinsis įžvalgomis. Įžvalgas rasi savo puslapio viršuje ir paspaudęs ant jų, gali tikėtis tokio vaizdo:

Jeigu tavo Facebook anglų kalba, ši dalis vadinsis insights ir atrodys lygiai taip pat, tačiau viskas bus išversta į anglų kalbą (obviosly).

Tik nuėjus į įžvalgas, FB pateikia bendrą statistikos santrauką, o meniu kairėje gali rinktis, apie ką nori daugiau sužinoti. Čia slepiasi labai daug informacijos – dalis jos mažai naudinga, kita dalis – nepamainoma, siekiant priimti efektyvius komunikacijos ir reklamos sprendimus.
Reklamos / Promotion
Tai pirmas meniu pasirinkimas. Čia matysi visų savo užsakytų reklamų santrauką – kiek joms išleidai, kiek žmonių jos pasiekė, kiek žmonių sureagavo į reklamą. Greta kiekvienos eilutės – nuoroda į išsamesnę reklamos analizę.
Plačiau ši dalis bus aprašyta tuomet, kai rengsiu tekstą apie reklamą ir jos pirkimą.
Sekėjai / Followers ir Mėgsta / Likes
Followers ir Likes labai panašios skiltys, rodančios labai panašią informaciją, tiek viena orientuota į sekėjus, kita į tuos, kurie mėgsta tavo puslapį. Kaip jau minėjau praėjusiame tekste – dažniausiai šie skaičiai nesutampa ir orientuotis reikėtų į sekėjus, nes būtent jie mato tavo turinį.

Iliustracijoje Nr. 3 matai siuvimo namų „Kilpa” sekėjų augimą. Tai naujai sukurtas puslapis, tik pradėjęs rinkti auditoriją. Sekėjų augimo pakilimas sutampa su pirmo pranešimo puslapyje patalpinimu bei mokama reklama(išleistas 1 eur).
Viršutinis grafikas rodo bendrą sekėjų skaičių, apatinis – naujus bei išeinančius sekėjus (follows ir unfollows). Čia verta paminėti, kad išeinančių sekėjų (raudonas spyglys į minusinę pusę) bijoti nereikia, nes tai viso labo rodo, kad auditorija išsivalo nuo žmonių, kuriems tavo turinys neaktualus, neįdomus ir kurie neketina nieko iš tavęs net neketina pirkti. Iki šiol šie žmonės vogė pasiekiamumą (reach) iš tų, kuriems tavo turinys tikrai aktualus – dabar nebevoks.
Lygiai taip pat į grafikus sudėliojami tie, kurie tavo puslapį jau pamėgę:

Debesyla – senas, dar 2013 metais sukurtas, puslapis. Penkių metų įdarbis bei būrys aktyvių sekėjų atsispindi ir šio puslapio įžvalgose.
Po šiais grafikais rasi dar vieną, parodantį, kur (kokiame informacijos kanale) vyksta tavo puslapio patikimas arba sekimas. (Iliustracija Nr. 5)
Visą šią informaciją būtina prižiūrėti ir stebėti, kada įvyksta nukrypimų nuo normos bei bandyti suprasti, kodėl jie įvyko. Galbūt, kaip ‘Kilpos’ atveju, truputį investavai į mokamą reklamą, kuri žmonėms patiko ir rezultatai atsispindi šiuose grafikuose. Galbūt nieko nemokėjote ir žmonės reaguoja į įdomų, jiems patikusį turinį – tai puikus ženklas ko žmonės nori! O gal informacija, kuria daliniesi, žmonėms visiškai neįdomi, neaktuali ir nevertinga – tokiu atveju labai išsišoks raudonoji grafiko dalis ir tai bus rimtas signalas, kad atėjo laikas peržiūrėti ir pakeisti savo komunikacijos strategiją.

Pasiekiamumas / Reach
Tai yra viena iš svarbiausių ir, asmeniškai man, įdomiausių skilčių įžvalgose. Čia gali pamatyti, kiek žmonių pasiekė tavo pranešimai, kas ir yra visa puslapio esmė – pasiekti žmones. Blogai, jeigu perkant mokamą reklamą organinis pasiekiamumas beveik dingsta. Tai rimtas ženklas, kad tavo reklama niekam neįdomi ir tokiu atveju visų pirma turi iš naujo įvertinti savo keliamą turinį, padaryti atitinkamus pakeitimus ir tik tada vėl pradėti mokėti pinigus Facebook’ui, kitu atveju – pinigus kiši ir nesuprasi, kodėl rezultato mažai. O mažai todėl, kad tavo turinys niekam neįdomus ir neatlieka savo funkcijos.
Beje, neseniai lietuviškoje marketingo grupėje buvo atlikta apklausa, kiek % organinio reach pasiekia įvairūs puslapiai.

Tai nedidelė apklausa, kurios rezultatų negalima vertinti kaip rimtos statistikos. Mano administruojamų puslapių organika būna 20 – 30 %, Tačiau kartais pasiekia ir 50% ar net viršija 100 %. Jeigu atvirai – nelabai įsivaizduoju, kokį brudą reikia dėti, kad pasiektų vos iki 5% arba 10 % auditorijos…

Atkreipk dėmesį į skaičių skalę kairėje – ji žymi, kiek žmonių pasiekė pranešimai. Du spygliai virš 2 000, dar pora – arti šios ribos. O sekėjų, nuo kurių skaičius ir skaičiuojamas pasiekiamumo procentas – 630 (gruodžio pradžioje – 500). Normalu, kad pasiektų sekėjų skaičius – kintantis ir kai kuriems pranešimams sekasi geriau nei likusiems. Tačiau paėmus vidurkį, galėčiau drąsiai sakyti, kad organiškai pasiekiu daugiau nei 30% savo auditorijos.
Mjoo… Tekstas rašytas prieš atsirintant naujiems algoritmams bei atnaujintam pasiekiamumo skaičiavimui. Pastarosiomis savaitėmis situacija pasikeitė į liūdną pusę – jeigu prieš naują algoritmą man buvo sunkiai suvokiama, kaip galima pasiekti mažiau 10% savo auditorijos, dabar stebiu tokius procesus, kai vieną paskyra su 900 sekėjų pasekia virš 300 žmonių, o po poros dienų į tą pačią paskyrą įkeltas postas pasiekia vos 5 … žmones per 6 valandas.
TAČIAU sveikose paskyrose (pvz. Pelėdose) pagerėjo mokamos reklamos, o štai pusliuose, kuriuose buvo problemų su turiniu ir iki naujo algoritmo pradžios mokama reklama taip pat davė minimalius rezultatus. Praėjus dviems dienoms po mokamos reklamos paleidimo minėtame puslapyje, galutinis rezultatas buvo 43 organiškai ir 413 iš mokamos reklamos, kuriai išleistas 1 eur. Pranešime buvusią nuorodą žmonės paspaudė 13 kartų, o patį pranešimą – 15 kartų.
Tuo tarpu prieš 5 valandas paskelbtas pranešimas Pelėdose jau pasiekė 54 žmones organiškai, 438 žmones iš mokamos reklamos. Ant pranešimo paspausta buvo 108 kartus, nuoroda peržiūrėta 59 kartus bei 6 like ir vienas share. Reklama pirkta už 1 eur, išleista – 40 centų. Galutiniai rezultatai palyginimui bus matyti po poros dienų…
Liūdna, kad vos prieš pora dienų pasidalintas turinys panašių rezultatų pasiekė neinvestavus nė kapeikos į reklamą, kitą vertus – tai tik įrodo, kad kokybiškas turinys yra svarbu net ir mokant pinigus už reklamą.

Kita labai naudinga informacija – neigiamos žmonių reakcijos į tavo keliamą turinį. Čia gali pasižiūrėti, kiek žmonių išvis nebenori matyti tavo turinio, kiek tavo turinį pažymėjo kaip spamą ar netgi raportavo. Visgi, šią informaciją geriau tikrinti prie konkrečių pranešimų, nes tada aiškiau, koks turinys tai sukėlė Norėdamas tai padaryti, išsirink dominantį pranešimą ir po paveiksliuku paspausk ant skaičiaus žmonių, kurį šis pranešimas pasiekė (Iliustracija Nr. 8 – šiuo atveju spaustum ant melsva spalva išskirto ‘131 žmonės’) gausi išsamią informaciją apie žmonių reakcijas į šį konkretų pranešimą.
Page views ir Page previews (puslapio peržiūros)
Mažiausiai įdomi dalis, parodanti, kiek žmonių lankosi tavo puslapyje. Jeigu atvirai – man nelabai rūpi, kiek žmonių apsilankys konkrečiai Pelėdose ar kitame mano administruojame puslapyje. Man aktualu, kad turinys pasiektų žmones, o jie į turinį reaguotų – komentuotų, dalintųsi, spaustų nykščius ir širdutes.
Tam visai nereikia eiti tiesiogiai į puslapį, ir retai kas eina. Turinys žmones pasiekia jų naujienų sraute, ten jie į reaguoja ir dėl šios priežasties taip svarbu, kiek žmonių tavo pranešimai pasiekė.
Vienintelė įdomesnė dalis čia – srauto kanalai, iš kur pas tave ateina žmonės. Tai gali būti tinklapiai, kuriuose pasidalinta nuoroda į tavo puslapį, google paieška ir panašiai.
Veikla puslapyje / Actions on page
Čia gali pasižiūrėti, ką žmonės tavo puslapyje veikia. Informaciją apie tai, kiek žmonių paspaudė nuorodą į tavo tinklapį, pasižiūrėjo nurodytą telefono numerį ir panašiai.
Įrašai / Post
Dar viena labai naudinga ir įdomi dalis.
Pameni, prieš kurį laiką dalinausi Facebook’o banginiais? Būtent čia jie gyvena! Kaip ir kita informacija apie turinį, kuriuo daliniesi. Šią informaciją privalai nuolatos tikrinti ir stebėti, nes būtent čia aiškiai ir vienoje vietoje pamatysi, kokį turinį tavo publika mėgsta labiausiai.

Beje, pasiekiamumo / reach dalyje gali matyti bendrą reakcijų į tavo turinį statistiką – kiek žmonių kaip reagavo. Šioje dalyje ši statistika dar detalesnė ir pateikiama atskirai apie kiekvieną pranešimą.

Kaip matai – galimybė peržiūrėti pranešimus, reklamas, jeigu jos buvo pirktos vienam ar kitam pranešimui, bei daugybę kitų parametrų. 10-toje iliustracijoje raudonos rodyklės žymi, kur paspaudęs gali nustatyti, kokią informaciją apie pranešimus nori matyti. Šiuo atveju mane domino neigiamos reakcijos į Pelėdų turinį. Rezultatas išties geras – vos viena reakcija! Jey man!
Renginiai / Events
Informacija apie renginius, prie kurių organizatorių nurodytas tavo puslapis. Kada ir kur bus, kiek žmonių susidomėjo, galimybė pirkti mokamą reklamą šiems renginiams ir taip pritraukti didesnę auditoriją.
Video
Informacija apie įkeltus vaizdo įrašus. Gali pasižiūrėti kiek žmonių kurį tavo įrašą peržiūrėjo, bendrą laiką praleistą žiūrint tavo vaizdo įrašus ar kiek vidutiškai sekundžių lankytojai praleido konkrečiame įraše, kiek žmonių žiūrėjo tavo įrašus su išjungtu garsu ir panašiai.
Žmonės / People
Dar viena itin svarbi įžvalgų dalis.

Šioje dalyje rasi demografinius rodiklius apie savo puslapio fanus, sekėjus bei žmones, kurios tavo turinys pasiekia. Perkant reklamą labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kas čia parašyta.
Pvz. mano auditorija – jauni, tačiau jau mokyklas baigę (nuo 18 iki 44 metų) žmonės, dominuojati amžiaus grupė nuo 25 iki 34 metų, lytis – moterys, miestas – Vilnius.
Pirkdama reklamą aš galiu nesukdama galvos dėti visiems iš eilės (kaip dariau pačioje pradžioje), arba, atsižvelgiant į šiuos parametrus nurodyti reklamos auditorijos amžių nuo 18 iki 45 metų. Tada, suprasdama kokį produktą ir kam parduodu, amžiaus auditoriją susiaurinti ir pasirinkti žmones nuo 20 iki 40 metų (18-mečiai vargu ar išgalės man mokėti už konsultacijas, nekalbant apie kitas paslaugas, su vyresniais žmonėmis irgi dirbu, ir labai mielai, tačiau tendencija tokia, kad jie nelabai linkę mano paslaugų pirkti), lyčiai prioriteto neteikiu, nes norėčiau surinkti mišresnę auditoriją. Kad daugiausia sekėjų iš Vilniaus man nelabai patinka, nes tai reiškiasi, kad ir konsultacijas dažniausiai užsako žmonės iš Vilniaus. Aš pati esu iš Kauno, taigi kelionė į Kauno centrą man ženkliai pigesnė negu į Vilnių, taigi iš konsultacijos Kaune man lieka daugiau pelno negu iš konsultacijos Vilniuje… Atsižvelgus į visa tai – mylimi Kauniečiai gali tikėtis daugiau reklamos iš Pelėdų negu vilniečiai, nes antraip gali tekti koreguoti paslaugų kainas į didesnę, ko daryti nesu linkusi šiuo metu.
Ir visus šiuos sprendimus dėl reklamos padaryti man padėjo būtent šie demografiniai rodiniai, kai jų duomenis palyginau su savo klientų baze ir žmonėmis, kurie realiai perka mano paslaugas.
Šiam kartui viskas.
Tai yra pagrindiniai rodikliai, į kuriuos verta kreipti dėmesį. Nebijok drąsiai spausti visur, kur spaudžiasi – taip pasieksi tik dar daugiau naujos informacijos bei galėsi pamatyti kitokių parametrų. Nesijaudinki, kad tai kaip nors atsilieps tavo naujienų srautui – įžvalgose jokie pranešimų kėlimo ar rodymo nustatymai nesikeičia, tik renkiesi, ką nori tuo metu matyti, o kaskart perkrovus naršyklę, visi nustatymai atsistato į savo vietas.
Tekste naudota informacija iš Siuvimo namai ‘Kilpa’, Debesyla ir Pelėdos puslapių. Puslapių savininkai sutiko, kad tekste naudočiau informaciją iš puslapių įžvalgų.