Verslo dovanos partneriams bei klientams – standartinė įvairių verslų praktika atėjus šventiniam laikotarpiui. Patarimų, kaip savo klientus nustebinti gali didžiosios įmonės, turinčios pakankamai lėšų bei atskirą rinkodaros skyrių užsiimti šventinių dovanų planavimu – pilna. Taigi, šiandien dalinuosi keliomis idėjomis, kaip savo klientus pradžiuginti gali smulkieji verslininkai.

  1. Praktiškos, panaudojamos dovanos. Šis patarimas labiausiai tinka tiems, kas gamina papuošalus, interjero detales, siuva rūbus ir panašiai. Viskas, ką jums tereikia padaryti – paskirti laiko kalėdinės atributikos gamybai ir pakuojant siuntinius klientams, prie užsakymo pridėti rankų darbo žaisliuką ar dekoraciją namams.
  2. Geriausia dovana – naujos žinios! Užsiimi tekstų rašymu, esi rinkodaros specialistas, o gal administruoji socialinių tinklų paskyras? Tuomet veikiausiai net nežinai savo klientų adresų, kad galėtum jiems kažką nusiųsti… Ir veikiausiai turi ilgą sarašą elektroninių adresų, kurių dėka bendrauji su savo klientais.
    Atėjus šventėms pasidalink savo sukauptomis žiniomis ir patirtimi su tais, kurie jau anksčiau parodė pasitikėjimą tavo kompetencija – paruošk nedidelę atmintinę ar patarimų rinkinį iš savo srities ir nusiųsk klientams kartu su šilčiausiais sveikinimais.
    Svarbu: žinios, kuriomis daliniesi, turi išties būti naudingos klientui, antraip tai tebus beletriska, kuri iš karto keliaus į virtualią šiukšlinę. 
  3. Paremk idėjas, kuriomis tiki. Pavyzdžiui, klientams išsiuntęs popierines ar skaitmenines „Laimingi mūsų namai“ atvirutes klientams, paremsi Vilniaus moterų namus. Jeigu tau rūpi tvarios visuomenės idėjos ir manai, kad mūsų aplinkoje – ir taip per daug atliekų, gali savo klientams pagaminti kalėdines dekoracijas iš to, kas liko kuriant naują suknelių kolekciją ar gaminant partiją apyrankių – taip ir klientai apsidžiaugs, ir tu pats panaudosi nuo gamybos proceso atlikusias medžiagas.
    Idėjų, kurias paremti ar perteikti savo sveikinimu yra daug – tiesiog pasirink tą, kuri tau ir tavo klientams artimiausia!
  4. Visi myli nuolaidas. Ir visi myli staigmenas! Ar neapsidžiaugtum, jeigu gauni kalėdinę sąskaitą iš paslaugų teikėjo… o ten nuolaida? Kad ir nedidelė, bet netikėta? Galbūt vertėtų sau tyliai gruodį pasiskelbti tyliųjų nuolaidų metu ir visus pirkėjus nudžiuginti nelauktai sumažėjusiomis išlaidos bei maloniu sveikinimu saskaitos apačioje? O kol tu tyliai dalinsi džiaugsmą – lai patys klientai garsiai dalinasi laime gavus tokius malonius sveikinimus!

Ir tai – vos kelios, nieko nekainuojančios ar visiškai nebrangios idėjos, kaip galite pasveikinti ištikimiausius savo klientus. O galbūt turi savo tradicijas, kaip kasmet džiugini klientus? Pasidalink komentaruose!