Žiemą labai trumpai administravau puslapį, kuris turėjo 15 000+ sekėjų ir beveik nulinį pasiekiamumą bei įsitraukimą į pranešimus. Per mėnesį bendro darbo beveik kasdien susiskambindavome ar susitikdavome gyvai aptarti turinio strategiją ir kodėl rezultatai tokie, kokie yra. Praėjus maždaug pusmečiui nuo mūsų bendradarbiavimo pabaigos užmečiau akį į paskyrą pažiūrėti, kaip sekasi taikyti aptartą strategiją ir… vėlgi, įsitraukimo į turinį visiškai nėra.

Kodėl taip?

Įsiviazduok, kad prisijungei prie savo paskyros darbo dienos gale ir tikiesi pamatyti įrašus iš savo draugų, artimųjų, paskaityti naujienas ir pasižiūrėti, ką įkėlė sekami puslapiai. Ir tuo pačiu randi kokius 3 – 4 pranešimus iš to paties verslo… kurie atrodo beveik įdentiškai. Beveik vienodos kažkur stovinčių žmonių nuotraukos beveik ta pačia poza ir beveik toks turinys kiekviename jų. Kaip labai įtrauktų tokios žinutės?

Nes tai ir buvo – ir vis dar yra – to verslo strategija. Kartais net iki 8 pranešimų per dieną, kurie visi praktiškai vienodi. Jų argumentas? Labai daug visko vyksta ir mes norime viską ištransliuoti į viešumą. Tai labai, kad labai daug visko vyksta. Bet kai tas labai daug yra iš esmės vienas ir tas pats, kartojamas su kitais klientais – ar tikrai verta kaskart tuo dalintis? Čia panašiai, jeigu Maxima norėtų padaryti reklamą, kad parduoda daugiausia arbūzų… ir vietoje vieno pranešimo su savaitės skaičiais, gražiai pateiktais infografike, kaskart nuskenavus arbūzą lieptų kasininkėms viską mesti, fotografuoti pirkėją ir dalintis Maximos Facebook paskyroje. Skamba kvailai? Bet kai smulkūs verslai nori parodyti, kad pas juos nuolat vyksta veiksmas ir dalinasi kiekviena veiklos su klientais akimirka – tai atrodo gana panašiai.

O kaip dažnai reikėtų dalintis turiniu?

  • Skelbiant 1 – 2 kartus per dieną galite tikėtis iki 40% įsitraukimo į turinį negu dalinantis naujienomis 3 kartus per dieną ar dažniau;

  • Nauju turiniu dalinantis 1 – 4 kartus per savaitę galite tikėtis iki 71% didesnio įsitraukimo negu rašant į savo paskyrą 5 kartus per savaitę ar dažniau.

Beje, čia – dosniausi skaičiai žmogui, norinčiam dažnai dalintis turiniu. Tokie šaltiniai kaip Buffer ir Ahalogy rekomenduoja nesidalinti turiniu dažniau nei 1 – 2 kartus per dieną, nes su kiekviena nauja žinute, kurią per dieną pamato jūsų klientas, mažėja įsitraukimas bei komentarų skaičius.

Dauguma kitų šaltinių (LocalVox, Nulou, Adobe ir kt.) rekomenduoja turiniu dalintis bent 3 kartus per savaitę, tačiau neperžengti 10 savaitinių pranešimų ribos. Neil Patel siūlo 31 pranešimą per mėnesį, tačiau nebūtinai kasdien – galima turiniu dalintis 1 ar 2 kartus per dieną, tačiau tuo atveju, jeigu jau surinktas gana didelis paskyros sekėjų skaičius – tik pradėjus veiklą nereiktų užspaminti pačių pirmųjų sekėjų keliais pranešimai per dieną ar rašant kasdieną.

Galiausiai – kiekvienas verslas skirtingas ir savo sekėjams gali pasiūlyti skirtingą turinį. Platų paslaugų asortimentą teikiančios bendrovės gali sėkmingai kurti kokybišką turinį ir parašyti iki 10 pranešimų per savaitę paprasčiausiai pristatydamos skirtingus teikiamų paslaugų aspektus, aprašydamos paslaugų naudą klientui bei duodamos naudingus patarimus savo auditorijai (kaip kad aš darau dabar), tuo tarpu gamyba užsiimančioms įmonėms kurti įtraukiantį ir įdomų turinį gali būti didesnis iššūkis, taigi geriau dalintis mažiau – kad ir pora kartų per savaitę – tačiau apgalvotomis ir kokybiškomis žinutėmis.