Kai kurie turinio/reklamų/marketingo autoriai turi įsitikinimą: Jei pakankamai įdėsiu jėgų bei dėmesio – padarysiu beprotiÅ¡kai Å¡aunų kÅ«rinį. Tai įdomi idėja. Ir, atrodytų, logiÅ¡ka – juk kuo daugiau laiko praleidi kurdamas, taisydamas, pildydamas, Å¡lifuodamas – tuo geriau į tai reaguos klientai. Ar ne?

…Ar ne?

Tai įdomu. Nes, pavyzdžiui, pažiūrėk šį brangiausių kada sukurtų filmų sąrašą:

Koks vidutinis šių filmų įvertinimas kritikų puslapyje „Rotten Tomatoes“? Apie 59%. Brangiausi pasaulio filmai (į kuriuos sukišta tiek daug laiko + šlamančių + dėmesio!) vertinami daugmaž šešetu.

Realiai, Å¡eÅ¡etas yra visai neblogai – juk didžiajai daliai pirkėjų to ir užtenka. Parduotuvės „Maxima“ toli gražu nėra idealios, kokybiÅ¡kai irgi vertos apie Å¡eÅ¡eto, tačiau jos – didžiausias prekybos tinklas Lietuvoje. Ir žmonės eina.

Bet tada įdomu…

Tarkim, animatorių „Pixar“ (taip, tų pačių, kurie sukūrė „Toy Story“ bei „Wall-e“) vidutinis biudžetas siekė apie 145 milijoną eurų, o įvertinimai „Rotten Tomatoes“? Vidutiniškai 89%.

Ar tai reiškia, kad „Pixar“ yra nišinis filmų kūrėjas, kurį žino tik trys žmonės, o filmai niekad, realiai, ir nepateko į didžiosios publikos dėmesį?

Na… Ne. Praktiškai kiekvienas „Pixar“ filmas, jų išleidimo metu, buvo vienas iš top 10 žiūrimiausių filmų tais metais. Kritikų užteko. Ir pačių įvairiausių. Jų filmus vartoja, irgi, plati auditorija!

Brangiausiųjų filmų kÅ«rėjai susitelkė į specialiuosius efektus – dalį, kuri tiek daug ir kainuoja. O „Pixar“ – į gerą siužetą, veikėjų pristatymą. Ir tai matosi per kritikų įvertinimus.

Panašiai, kaip pirmuose sezonuose „Game of Thrones“ buvo vienas geriausių šių dienų TV šou. O aštuntajame, paskutiniame sezone, buvo sumesti milijonai į specialiuosius efektus… Ir žiūrovai liko nusivylę beprasme pabaiga.

Jei nori, o tau niekas nedraudžia, gali dailinti savo 💩 nors ir penkis metus. Tačiau jei po gražiu dizainu nėra turinio, tai, po velnių, kodėl tikiesi gauti šlovę???

Ir, žinai, gali galvoti, kad tau nesiseka su tavo verslu TODĖL, kad turi per mažą biudžetą reklamoms, dizaineriams… Va, jei galėtum nusipirkti daugiau reklamos – įvyktų stebuklai!!! Jei pasisamdysi dizainerį, imantį po 200 eur per valandą – va tada tai bus!!!

Aš tai manydavau. Kažkada samdžiausi įvaizdžio dizainerį už kelis šimtus eurų, kuris pasakė man tik tiek, kad turėčiau ir toliau daryti tai, ką darau. (Na, ir kelias kitas smulkmes, bet jos nėra svarbiausia.)

Viskas pasikeitė kai lioviausi slėptis po „tobulumu“ bei „jei dar daugiau investuosiu, tada…“ ir pradėjau žiÅ«rėti – tai ką čia sakau? Ar iÅ¡ to bus geriau kitiems? Jei bus – velniop tą dizainą. Svarbu, kad bÅ«tų gerai klientui. Žinutė pasiektų tave.

Į gražius dalykus žiūrėti smagu. Nes tai gražu. Bet klientų laimei svarbiau turėti turinio. Į ką susitelki tu?

Beje, kalbant apie grožį…

… Gražiausios reklamos nereiškia, kad parduos geriausiai.

Tiesą sakant, anot Å iaurės Karolinos universiteto tyrimų, gražūs žmonės mus atstumia! Kaip ir internetinių pažinčių puslapiuose daugiausiai žinučių sulaukia vidutinio grožio žmonės – ne patys gražiausi. Kodėl? Nes vidutinio grožio žmonės nėra tokie baisÅ«s. Gražiausi žmonės spinduliuoja galią, o retas mÅ«sų norime jaustis prastesni…

Panašiai su prekėmis. Drabužių brandai kaip „American Eagle“ padidino pardavimus… Kai NUSTOJO fotošopinti (pagražinti) savo modelius.

O kai kurie žmonės tiesiog niekada neis į prabangiai atrodantį restoraną, net jei jame kainos tokios pačios kaip „pigesniame“, nes prabangusis atrodys pernelyg ne jiems.

Šiais laikais mes gauname tiek daug melagingos, pagražintos reklamos, kad visas tas karviašūdis… Mes kiaurai matome per pagražinimus!

Kiekvienas iÅ¡mokome, kasdien dar labiau iÅ¡mokstame, atskirti melą ir juo nepasitikėti. O kiekvienas pagražinimas – kad ir iÅ¡ gero tikslo – tik mažina pasitikėjimą. Jei po grožiu yra ir turinys – valiooo!!! Bet jei turinio nėra…

Gražus 💩 vis tiek yra 💩.

Geriau būk su manimi žmogumi. Būk savimi. Būk atviru. Prašau tavęs. Nes mane užkniso, UŽKNISO, visas tas melas, pagražinimai, nutylėjimai!

AÅ¡ maldauju tavęs – tiesiog bÅ«k žmogumi.

Ir aš būsiu žmogumi su tavimi.

Nuo Å¡irdies,
Debesyla