Šį ryta Facebook srautas man išmetė štai tokį galvosūkį:

Riddle: It’s 7:00 AM. You are asleep and there is a sudden knock on the door. Behind the door are your parents who came to have breakfast. In your fridge are bread, milk (pasteurized), juice, and a jar of jam. To answer, what will you open first?
* Answer directly through Private message only please. Answers in the comment section will be deleted. *

Kuo jis susijęs su bet kuo, apie ką rašau Pelėdose? O gi tuo, kad mano pirmas atsakymas buvo neteisingas. Ir daugelio žmonių pirmas – ir antras ar trečias – atsakymas būna neteisingas.

O kodėl tas atsakymas neteisingas? Gi viskas taip akivaizdu!

O gi todėl, kad žmonės nėra linkę skaityti tekstų iki galo. Jie perskaito antraštes, pirmus pastraipų žodžius, įpusėja užkabinusias pastraipas… Bet retai paskiria laiko perskaityti kiekvieną sakinį iki galo.
Nes skuba. Nes nekantrauja braukti toliau. Ir, svarbiausia, nes jau numano, kuo tas tekstas baigsis.

Aš įsivaizdavau, kad žinau atsakymą dar tik įpusėjus skaityti klausimą. Ir įsivaizdavau klaidingai. O išties – kaip ir daugumoje tokio tipo galvosūkių, atsakymas slypi pačiame tekste, tereikia jį iki galo perskaityti!

Taigi, ko aš ir tu, ir kiekvienas kitas verslas galim pasimokyti iš šio galvosūkio? 

👉Žmonės nėra linkę skaityti teksto iki galo. Tad svarbiausią, ką turi pasakyti – dėk į priekį arba išryškink taip, kad visi tikrai pamatytų. Tarkime, panaudok tam į tekstą rodantį geltoną pirštą.

👉Net ir perskaitę tekstą iki galo, žmonės rinksis jiems logiškiausia interpretaciją. Tad nepalik vietos spėliojimams ir dvejonėms – aiškiai ir be metaforų pasakyk tai, kas tavo klientui svarbiausia.

👉 VISADA įsiklausyk į kliento klausimus. Lygiai kaip ir skaitydami tekstus mes jau viduryje vienos pastraipos skubame šokti prie kitos, taip ir bendraudami su žmonėmis – vienam dar nespėjus baigti sakinio, kitas jau nustojo klausyti ir mintyse dėlioja atsakymus. Nustok. Sustok. Ir pradėk atidžiai klausyti savo pašnekovų. Ne tik klientų. Visų, su kuriais bendrauji.

Ir svarbiausia – tavo komunikacija klientui neturėtų tapti galvosūkiu. Aiškumas svarbiau už saldžias metaforas, aukštai skraidančią kūrybinę mintį ar rašančio žmogaus kūrybinius ieškojimus!