Blogas – arba lietuviškai tinklaraštis – yra nuostabus dalykas ir puikiausias rinkodaros įrankis, galintis verslui suteikti daug naudų. Tačiau beveik kaskart, kai savo klientams pasiūlau prie kitų komunkacijos su klientais įrankių pridėti tinklaraščio rašymą, susilaukiu gana neigiamos reakcijos.

Štai trys pagrindinės reakcijos, kurių sualaukiu patarusi savo klientams pradėti rašyti tinklaraštį:

1) Kam man tai?

2) Neturėsiu ką rašyti…

3) Tai reikės ateityje pagalvoti.

Atsakau:

1) Į klausimą “Kam man reikia tinklaraščio?” vieno atsakymo nėra. Nėra, nes naudos galima labai daug ir labai įvairios.

Visų pirma – SEO ir aukštesnės pozicijos Google paieškoje. Paieškos sistemų robotai pastoviai indeksuoja svetaines ir dėl to pozicija paieškoje vis kinta. Vienas iš kriterijų, pagal kuriuos indeksuoja – turinys. Kaip dažnai keliamas naujas turinys? Kada paskutinį kartą buvo įkeltas naujas turinys? Ar keliamas turinys yra unikalus? Kitas kriterijus – lankokumo rodikliai. Kiek laiko trunka vienas seansas svetainėje? Kiek puslapių aplankoma seanso metu? Ir t.t. Reguliariai rašomas tinklaraštis gali padėti su visais šiais punktais – pastoviai atnaujinamas svetainės turinys, kokybiški tekstais bei strategiškai sudėliotos nuorodos padės išlaikyti klientų dėmesį… Na, patys supratot.

Visų antra – pridėtinė vertė klientui ir pačiam verslui. Tinklaraščio tekstų paskirtis – ne tik parduoti, bet ir suteikti informacijos, sudominti, papasakoti istoriją bei formuoti įvaizdį. Šią platformą labai patogu išnaudoti pateikiant daugiau informacijos apie savo gaminių kilmę, pasiūlant idėjų kaip pritaikyti siūlomus produktus prie skirtingų poreikių, galima dalintis klientų istorijomis ir t.t.

Visų trečia – tinklaraščių turiniu lengva dalintis. Socialiniai tinklai valdo turinio rinkodarą – tą supranta visi. Ir viena iš kokybiško blogo stiprybių – įrašais labai paprasta dalintis Facebooke, nusiųsti nuorodą draugui ir t.t. Be to, reguliariai rašomas tinklaraštis pagyvina ir verslo paskyrą socialiniuose tinkluose.

Ir tai – tik keli punktai iš daugybės. Priklausomai nuo verslo rūšies, dydžio, tikslų naudų gali būti gerokai daugiau.

2) Pasiguodimas, kad nebus ką tinklaraštyje rašyti man yra išvis nesuprantamas… Ką, tavo nuomone, savo tinklaraštyje gali rašyti parduotuvių tinklas IKI? Ir kam apskritai jiems reikalingas tinklaraštis – gi yra reklamos stendai, TV ir radijo reklama, etc… Bet užmeskit akį į jų tinklaraštį apie maisto kultūrą – nuotraukos, išsamūs tekstai, receptai, patarimai… Iškart kilo noras baigti šį tekstą vėliau, o dabar eiti ką nors skanaus sekmadienio pietums gaminti – ir visai nesvarbu, kad vos prieš pusvalandį papusryčiavom! Panašų tinklaraštį turi ir Senukai, kuriame dalijasi namų interjero idėjomis, patarimais auginantinantiems gyvūnus namuose ir netgi… maisto receptais! O štai individualių namų projektais užsiimantys GOHAUS, gana neseniai pradėję rašyti savo tinklaraštį, siekia pateikti su naujo būsto įsigijimu susijusią informaciją glaustai, aiškiai ir tiksliai.

Svarbiausia yra išsigryninti tinklaraščio idėją, nuspręsti, kokiomis temomis bus rašomi tekstai, apsibrėžti aiškius tikslus (tai gali būti ir pagerinti svetainės SEO rezultatus, ir pritraukti naujų klientų, ir būti pastebėtais socialiniuose tinkluose…) bei sistemingai judėti pirmyn.

3) Reikės pagalvoti ir padaryti ateityje… Iš patirties – dar niekas, kas taip nusuko temą į šoną, dar nepradėjo rašyti savo tinklaraščio. Tiesiog. Arba žmonės supranta tinklaraščio naudą ir nori jį išnaudoti, arba ne. Tie, kuriems tikrai įdomu, tačiau nelabai supranta, kaip tai vyksta – ieško informacijos, konsultuojasi, domisi. Tie, kuriems neįdomu – sako, kad padarys kada nors – mistiniu laiku, kuris visada yra vienu žingsniu priekyje negu dabar.

Bonus nuogastavimai:

  • Neturiu svetainės, kurioje galėčiau rašyti tinklaraštį. Tai gerai. Turi Facebook paskyrą, skirtą savo verslui? Tai puikiausia niša dalintis turiniu! Beje, šis tekstas visų pirma irgi atsirado Pelėdų Facebook , kur yra mini blogo versija trumpesniems pastebėjimas ir, turiu pastebėti, kad tai visai veikia ir sulaukia dėmesio!
  • Nemoku rašyti (nežinau, kaip rašomas blogas, nesugebėsiu to padaryti…). Tai OK – niekas negimė mokėdamas. Ir neveltui yra turinio rinkodaros specialistai, dirbantys šioje srityje ir kurie tikrai suteiks visą reikiamą informaciją bei padės su įrašų kūrimu.
  • Blogas – atgyvena. Gerokai rečiau, bet tenka susidurti ir su požiūriu, kad blogų niekas neskaito, jie niekam neįdomūs ir tai tėra praeities reliktas. Su šia nuomone kategoriškai nesutinku, tačiau tikrai yra atvejų, kai rašytinis formatas nėra pats tinkamiausias. Bet žinai ką? Ne visi blogai ir turi būti pateikti raštu! Būdų, papasakoti istoriją, yra daugybė – pradedant vlogais ir baigiant komiksais.

O kokia tavo nuomonė apie tinklaraštį verslui? Pasidalink mintimis komentaruose!