Praėjusią savaitę jau rašiau, kodėl tau reikia blogo.

Jeigu užsiimi savo veikla, sieki pritraukti klientų, nori juos sudominti ir išlaikyti pastovų srautą į savo svetainę, turėti didelį įsitraukimą, gauti komentarų ir būti matomu – tau neužteks tik socialinių tinklų. Tau reikia blogo.

Bet tu jau skaitei praėjusios savaitės tekstą ir veikiausiai pradėjai regzti mintį, apie ką čia geriau rašyti ir kaip geriau tą turinį pateikti. Tu šaunuolis! Pasiplok sau, atgaivink smegenis nuo vasaros kaitros suvalgęs arbūzo kampą ir… pirmyn į darbus!

Šiandien labai trumpai pristatau du nepamainomus įrankius tavo naujojo blogo analizei!

Google Analytics

Tai – pagrindinis įrankis, skirtas analizuoti svetainės rodmenis. Čia galite pasižiūrėti kiek žmonių apsilankė svetainėje, kuriomis valandomis žmonių srautai didžiausi, kokie įrašai populiariausi, iš kokių renginių žmonės jungiasi… Kitaip tariant – čia galite rasti krūvą informacijos, susijusios su svetainės rezultatais, kurie vėliau jums padės apsispręsti dėl būsimų tinklaraščio temų, būdų turiniui reklamuoti ir kitų dalykų.

Asmeniškai man svarbiausi yra šie parametrai:

  • Kuriuose puslapiuose lankosi mano skaitytojai? Čia aš matau, kurios temos yra populiariausios ir kokio turinio nori žmonės, besilankantys Pelėdose. Šiai dienai vis dar populiariausia tema – kaip keitėsi IVP mokesčiai 2018 m. Beje, mane labai nustebino tai, kad dar sausį rašytas ir tuo metu praktiškai neskaitytas tekstas apie tai, kam reikalingas portfolio… šiuo metu patenka į populiariausių penketuką! Tai čia šiaip, man pačiai pamąstymui – ar staiga taip padidėjo susidomėjimas tinkama savo darbų reprezentacija, ar nuo sausio nelabai ką geresnio beparašiau ir žmonės skaito apie portfolio, nes daugiau neranda ant ko įdomaus spausti?
  • Seanso trukmė ir atmetimo rodiklis. Seanso trukmė – kiek laiko žmonės praleidžia svetainėje skaitydami turinį. Atmetimo rodiklis – kiek žmonių užmetė akį į svetainę… ir nieko neskaitę bei nieko nespaudę iškart išėjo, nes nepamatė nieko, kas jiems patiktų. Man čia – kokybės rodikliai, nuo kurių priklauso ir svetainės SEO (kuo ilgiau žmogus išbūna svetainėje ir kuo daugiau puslapių peržiūri apsilankymo metu – tuo naudingesnė svetaianė atrodo paieškos robotams ir tuo aukštesnes pozicijas ji užima paieškoje), nors verslams, kurie savo pardavimus vykdo būtent per svetainę ir jiems svarbu, kad žmogus iš pagrindinio tinklapio ar blogo nueitų į pardavimų puslapį, šie rodikliai yra gerokai svarbesni, nes tiesiogiai susiję su jų pardavimais.
  • Įgijimo ataskaita. Čia aš matau, kaip žmonės randa mano blogą – kiek ateina organiškai iš pieškos sistemų, kiek iš socialinių tinklų, kiek – tiesiai į naršyklės langą vedė Pelėdos ir pateko čia. Ši ataskaita padeda susidaryti bendrą vaizdą apie svetainės SEO (jeigu daug žmonių eina organiškai – SEO svetainėje yra ir veikia. Jeigu srautas tik iš socialinių tinklų, nors svetainė seniai gyvuoja… na, laikas susimąstyti apie tai, kaip pateikiate savo turinį) bei tai, kaip žmonės patenka į jūsų tekstus.

 

Google Search Console

Tai – absoliučiai fantastiškas dalykas, apie kurį sužinojau iš Neil Patel video. Vėliau sužinojau, kad ir Lietuvoje jis plačiai paplitęs ir naudojamas, tik daug mažiau apie jį kalbama. O be reikalo.

Štai vos kelios šio įrankio funkcijos, kurios man labai patinka bei su kuriomis galiu ir kelioms valandoms užsižaisti:

  • Nuorodų į mano svetainę sąrašas. Čia, vienoje vietoje, kaupiama informacija apie visus šaltinius… kurie įsidėję nuorodas į Pelėdas. Pvz. šiandien aš sužinojau, kad nuorodą į šį blogą galima rasti ada.lt (valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos) svetainėje. Faina, tiesa? Dar šiandien radau, kad yra sudarytas labai awesome listas svetainių, kurios dalinasi informacija apie turinio rinkodarą. Smagu, nes dalies tų svetainių dar nebuvau radus, o dabar radau ir baigusi šį tekstą turėsiu daug gero skaitymo. Dar smagu, nes ir Pelėdos atsidūrė tam liste. Tiesa pasakius, viada norėjau atsidurti kokiame nors faine liste – ir še tau!
    Beje, šis sąrašas ne tik dėl smagumo pasižiūrėti, kas dalinasi tavo turiniu. Atgalinės nuorodos, iš kitų svetainių vedančios pas tave – svarbi SEO dalis, rodanti paieškos robotams, kad kuri kokybišką ir įdomų turinį. Kuo svetainė didesnė ir rimtesnė (na, kaip kad ada.lt) – tuo daugiau SEO karmos taškų gauni už tai, kad jie pasidalino tavo turiniu.
  • Raktažodžių ataskaita. Čia gali rasti tikslias frazes, kurias žmonės veda į paieškos sistemas ir randa tavo svetainę… Ir dabar žinau, kodėl tekstas apie portfolio toks populiarus staiga pasidarė! Šiuo metu raktažodis „portfolio kas tai“ yra populiariausias tarp visų, kuriuos į paieškos laukelį veda mano skaitytojai, o Google savo rezultatuose mano tekstą rodo tarp 1 – 2 pozicijų (vidutiniškai užima 1.2 vietą tarp visų rezultatų). Tada, kiek žemiau tarp populiariausių, yra tokie raktažodžiai kaip „portfolio“ ir „kas yra portfolio“.
    Įdomu ir tai, kad populiariausių raktažodžių, susijusių su Pelėdomis, dešimtuke yra ir „bdar“. Nepaisant to, kad ieškant info šia tema mano tekstas atsiduria jau antrame paieškos rezultatų lape (nestebina, nes apie tai rašė visi, kas netingėjo ir tokie portalai kaip „Delfi“ ar „VŽ“ dominuoja pirmą pirmąsias paieškos pozicijas), žmonės vis tiek spaudžia nuorodą, skaito tekstą ir remiantis Analytics duomenimis – šis tekstas trečias pagal skaitomumą.
    Ką iš to išmokome? O gi tai, kad yra žmonių, kurie lankosi antrame Google lape ir ten spaudžia nuorodas! Kas būtų pagalvojęs…
  • Ir daug kitų dalykų… Pvz. ar yra problemų naršant per mobilią aplinką? Ar yra saugumo problemų svetainėje? Ar visi puslapiai teisingai indeksuojami? Ar visi svetainės SEO parametrai tvarkingi?

Kaip visada – mano triūsą stengiantis jums suteikti kuo daugiau žinių galite įvertinti kavos puoduku!

Smagaus bloginimo!

P.S. Pasidalink savo ir savo mylimiausių tinklaraščių nuorodomis komentaruose 😉

P.P.S. Nori daugiau sužinoti apie blogo naudą savo verslui? Susitinkam birželio 28 d. Kaune!